Apr 27, 2024 • Gearchiveerd naar: Recover & Repair Files • Bewezen oplossingen
Het is een van die vreselijke gevoelens die je krijgt als je beseft dat je een document niet hebt opgeslagen voordat het werd afgesloten. Mensen vertrouwen vaak op het dialoogvenster en de vraag of je de wijziging wilt opslaan voordat je het document afsluit. Het werkt efficiënt om ervoor te zorgen dat je niet per ongeluk niet-opgeslagen gegevens kwijtraakt als gevolg van het per ongeluk sluiten van het document.
Maar wat als je niet de mogelijkheid krijgt om de wijzigingen op te slaan? Het is zeer goed mogelijk wanneer je computer abrupt wordt uitgeschakeld vanwege een technisch probleem. Als het even heeft geduurd sinds je het tijdens het werk hebt opgeslagen, dan kun je gegevensverlies ondervinden. In dit artikel vind je twee effectieve manieren om erachter te komen hoe je niet-opgeslagen publicatiebestanden kunt herstellen.
Een publicatiebestand van Microsoft Publisher is een desktop publicatie-applicatie die voor verschillende publicatiedoeleinden wordt gebruikt. Het omvat onder meer nieuwsbrieven, visitekaartjes en wenskaarten. Maar de publicatiebestanden zijn, net als elk ander document, ook gevoelig voor gegevensverlies in geval van een systeemstoring of een andere lastige situatie.
Ook al denk je misschien dat alles verloren is, dat is niet wat er is gebeurd. Oké, maar hoe herstel ik een niet-opgeslagen publicatiebestand? Omdat alle Microsoft Office-toepassingen automatisch de tijdelijke back-ups van je documenten opslaan, is de kans groot dat je dit kunt herstellen.
Om de situatie beter te begrijpen, moet je de mogelijke redenen kennen die tot het probleem hebben geleid, namelijk de volgende.
Als ujeooit op de 'Shift + Delete'-knoppen of andere sneltoetsen klikt en per ongeluk 'Nee' in het dialoogvenster selecteert, dan heb je een probkeem. Zorg er dus voor dat je de grootst mogelijke aandacht erbij houdt terwijl je ergens op klikt.
Als je een publicatiebestand hebt opgeslagen op een opslagstation dat is geïnfecteerd met virussen, dan kan dit het bestand beïnvloeden en het ook beschadigen of verwijderen.
Soms voeren mensen schijfformattering uit of schijfpartities zonder eerst een goede back-up te maken. Welnu, al deze acties kunnen leiden tot gegevensverlies.
Elk technisch probleem dat leidt tot het abrupt afsluiten van je computer kan resulteren in verlies van systeembestanden en andere documenten.
Ongeacht welke specifieke reden dan ook die leidt tot het verlies van niet-opgeslagen bestanden, je kunt ze altijd herstellen. Zoals eerder kort vermeld, herstelt Microsoft Publisher niet-opgeslagen bestanden met behulp van de ingebouwde functie voor automatisch opslaan, die de tijdelijke back-upkopieën van het document opslaat. Het zorgt ervoor dat zelfs als je de gegevens niet handmatig opslaat, de gegevens op de een of andere manier worden opgeslagen om later te kunnen worden hersteld.
Hoewel deze methode helpt om de gegevens van het bestand te herstellen, moet je er toch een gewoonte van maken om ongeveer elke vijf minuten op 'Control + S' te tikken. De stappen om een niet-opgeslagen publicatiebestand te herstellen zijn als volgt:
Stap 1: Open de publicatieapplicatie waar je mee werkte en die niet is opgeslagen.
Stap 2: Tik op het tabblad 'Bestand', gevolgd door de optie 'Info' in het linkerpaneel van het scherm.
Stap 3: Klik op 'Document beheren' en selecteer 'Niet-opgeslagen documenten herstellen' in de vervolgkeuzelijst.
Stap 4: De map voor niet opgeslagen bestanden zal alle niet-opgeslagen bestanden bevatten. Kies het tijdelijke back-upbestand dat je nodig hebt en tik op ‘Openen’.
Omdat alle Microsoft Office-applicaties elke tien minuten een tijdelijke back-up van bestanden opslaan, krijg je het grootste deel van je gegevens terug.
Een applicatie voor gegevensherstel is een andere goede keuze om niet-opgeslagen publicatiebestanden te herstellen. Hoewel de vorige methode je zal helpen een publicatiebestand te herstellen, kun je Recoverit Gegevensherstel gebruiken voor als je het bestand kwijt bent om het bestand terug te halen. Om het proces te starten, moet je de Recoverit-applicatie downloaden en op de computer installeren. Volg nu de onderstaande procedure om corrupte publicatiebestanden gratis te herstellen.
Recente video's van Recoverit
Bekijk meer >Stap 1: Selecteer een locatie
Klik op ‘Selecteer locatie’ waar het verloren uitgeversbestand zich bevond. Je kunt een specifieke harde schijf kiezen uit de optie ‘Harde schijven’ en op het tabblad ‘Start’ klikken.
Stap 2: Een locatie scannen
Nu start Recoverit een diepe scan van de geselecteerde harde schijf. Het kan enige tijd duren voordat je een voorbeeld van de bestanden krijgt.
Stap 3: Bekijk een voorbeeld van de bestanden na het scannen
Je kunt alle verwijderde of verloren bestanden op de schijf zien. Klik op 'Voorbeeld' om te weten of dit het publicatiebestand was dat je zocht. Als u het zeker weet tik je op het tabblad 'Herstellen' om de publicatiebestanden op te halen. Maar je moet er wel voor zorgen dat je het op een andere locatie opslaat.
Gezien de onvoorspelbaarheid van het probleem is het slechts een kwestie van tijd voordat een bestand wordt gesloten zonder dat je de kans krijgt de inhoud ervan op te slaan. Met behulp van de functie voor automatisch opslaan kun je het niet-opgeslagen publicatiebestand herstellen. En wanneer je een publicatiebestand kwijtraakt, dan kun je Recoverit gebruiken om het terug te halen.
Hoe herstel ik een niet-opgeslagen publicatiedocument?
Hoe vind ik automatisch opgeslagen documenten in Publisher?
Je kunt de automatisch opgeslagen documenten in Publisher vinden door op het tabblad 'Bestand' van het bestand te klikken. Volg nu de onderstaande navigatie.
Bestand-> Info-> Documenten beheren-> Niet-opgeslagen documenten herstellen
Hoe herstel ik een bestand dat ik per ongeluk heb vervangen?
Adriaan Willems
staff Editor
Generally rated4.5(105participated)