Of je nu een accountant, analist of manager bent, je gebruikt Microsoft Excel waarschijnlijk dagelijks. Hoewel hij ongelooflijk nuttig, is de Excel-app verre van perfect en gevoelig voor crashes, vooral bij het omgaan met grote spreadsheets, wat vaak leidt tot gegevensverlies. Natuurlijk kan gegevensverlies ook gebeuren als gevolg van systeemfouten, schijfcrashes en stroomverlies.
Dat is waarom Microsoft een waardevolle functie genaamd AutoRecover heeft toegevoegd, die je werk bij een ramp kan redden. Vandaag laten we je zien wat AutoRecover in Excel is en hoe je AutoRecover-bestanden in Excel kunt vinden. Belangrijker is dat we je laten zien hoe je gegevens met de functie kunt wijzigen en herstellen.
In dit artikel
Wat is Excel AutoRecover?
AutoRecover in Excel is een ingebouwde functie van Microsoft die recente wijzigingen opslaat en gegevens herstelt in geval van rampen. De functie is standaard ingeschakeld en je kunt deze gebruiken in geval van abnormale systeemuitval, stroomuitval en andere fouten die ervoor kunnen zorgen dat je spreadsheets niet reageren of sluiten.
Excel AutoRecover voorwaarden
Om de functie Excel AutoRecover te laten werken, moet je spreadsheet ten minste één keer zijn opgeslagen. Als een systeem of de Excel-app crasht of een stroomuitval je computer abrupt afsluit, word je de volgende keer dat je Excel start geconfronteerd met het documentherstelvenster. Vanaf hier kun je een momentopname van je bestand openen en opslaan en je werk voortzetten alsof er niets is gebeurd.
Hoe kan ik AutoRecover inschakelen en aanpassen in Excel
De functionaliteit van AutoRecover is afhankelijk van het feit of de functie is ingeschakeld voor je spreadsheets. Dat is de reden waarom het van vitaal belang is om te controleren of het is ingeschakeld bij het gebruik ervan in een rampscenario. Dit is echter afhankelijk van je versie van Excel.
Excel 2007 en nieuwer
- Open Microsoft Excel en navigeer naar Bestand > Opties.
- Selecteer het tabblad Opslaan aan de linkerkant.
- AutoRecover opslaginterval en locatie wijzigen.
Excel 2003 en ouder
In plaats van te gaan naar Bestand > Opties, kun je AutoRecover in oudere versies vinden onder Tools > Opties > Opslaan, waar je het opslaginterval en de locatie kunt wijzigen als in de bovenstaande stappen.
Hoe kan ik AutoRecover Excel-bestanden
Het gebruik van de kracht van deze nette kleine functie in Microsoft Excel hangt af van je bestand, of je het hebt opgeslagen en wat je ermee wilt doen. Laten we meteen de mogelijke scenario's bespreken en zien hoe we AutoRecover in elke situatie kunnen gebruiken.
AutoRecover wanneer het bestand niet is opgeslagen
Hoewel het documentherstelvenster onmiddellijk na het openen van Excel na een systeem- of app-crash moet verschijnen, kun je ook handmatig Excel-bestanden herstellen die ten minste één keer zijn opgeslagen:
- Start Excel en druk op het tabblad Bestand.
- Ga naar Open > Recente Werkboeken.
- Blader naar beneden totdat je Niet opgeslagen werkmappen vindt.
- Selecteer het niet-opgeslagen bestand en open het.
Zodra het wordt geopend, moet je onmiddellijk op de knop Opslaan als klikken in de melding Hersteld niet-opgeslagen bestand om te voorkomen dat je de voortgang van het proces verliest, en het bestand op je c opslaan.
AutoRecover-bestand dat minstens één keer is opgeslagen
Stel dat je een nieuw Excel-bestand hebt geopend en eraan hebt gewerkt. Plotseling bevriest je computer, verlies je de voortgang en realiseer je je dat je het bestand nooit hebt opgeslagen. Vrees niet, want dit kan ook worden gerepareerd, en hier volgt hoe:
- Open Excel en ga naar Bestand > Info.
- Klik op de optie Versies beheren en kies een bestand dat zoiets zegt als "wanneer je afsloot zonder op te slaan".
Vergeet niet dat je alleen gegevens krijgt van het laatste AutoRecover opslaginterval. Afhankelijk van je instellingen kun je een paar minuten voortgang verliezen.
AutoRecover oudere Excel-bestandsversies
Excel AutoRecover kan ook worden gebruikt wanneer je je realiseert dat je een fout hebt gemaakt en een oudere versie van het Excel-bestand wilt ophalen. Hier staat hoe je dat kunt doen:
- Open het werkboek dat je wilt herstellen.
- Navigeer naar Bestand > Info.
- Klik op Versies beheren en selecteer een versie van voor de fout.
Deze actie zal een oudere versie van het bestand ophalen, zonder de recente wijzigingen die je hebt aangebracht, dus gebruik het alleen als je zeker weet dat je deze we kunt kwijtraken.
Hoe kan ik verwijderde/niet opgeslagen Excel-bestanden herstellen wanneer AutoRecover niet werkt?
Verwijderde bestanden en niet-opgeslagen wijzigingen kunnen hinderlijk zijn, maar ze worden een nog groter probleem wanneer Excel AutoRecover je niet kan helpen. Dingen kunnen frustrerend worden als de ingebouwde functie niet werkt of is uitgeschakeld in de instellingen van Excel. Er is echter nog steeds een manier om dergelijke bestanden te herstellen.
Het enige wat je nodig hebt is de juiste tool voor de klus, en dat is waar apps voor gegevensherstel van pas komt. Wondershare Recoverit is een uitstekend voorbeeld van een dergelijke app, omdat het opmerkelijk efficiënt is in het herstellen van verloren, niet-opgeslagen of verwijderde bestanden, inclusief Excel-spreadsheets.
We hebben ook een gedetailleerde stap-voor-stap handleiding voor het gebruik ervan opgenomen.
- Open Wondershare Recoverit en selecteer de optie Harde schijven en locaties.
- Selecteer een schijfstation waar je Excel-bestanden opslaat en de app start een diepe scan.
- Voeg bestandsfilters en trefwoorden toe om aan te geven wat je zoekt.
- Bekijk een voorbeeldweergave van de gegevens om te controleren of dit de bestanden zijn waarnaar je zoekt.
- Klik op Herstellen om de gevonden bestanden op te slaan, of pauzeer de scan op elk moment als de app de juiste Excel-bestanden al heeft gevonden.
Per ongeluk verwijderde Excel-bestanden en niet-opgeslagen wijzigingen zullen nooit meer een probleem zijn met Wondershare Recoverit in je arsenaal. Of je nu gegevens hebt verloren als gevolg van systeem- of app-crashes, onopzettelijke verwijdering, mislukte bestandsoverdrachten, beschadigde schijfstations, enz., het zal je bestanden terugkrijgen, zelfs als Excel AutoRecover niet werkt.
De app doet wonderen met interne schijven, externe opslag, USBs, NAS en 2.000 andere opslagapparaten. Het ondersteunt ook meer dan 1.000 bestandssystemen en formaten, waardoor het een perfecte oplossing is voor elke situatie van gegevensverlies.
Conclusie
Hoewel Microsoft Excel een populaire en nuttige tool is voor het kraken van getallen en het omgaan met tal van dagelijkse taken, is het niet immuun voor gegevensverlies. Om de kans te verkleinen dat dit je overkomt, heeft Microsoft een waardevolle functie toegevoegd genaamd AutoRecover, die je gegevens kan opslaan in geval van stroomverlies, systeem- en app-crashes, fouten, beschadigde bestanden en meer.
AutoRecover vereist echter dat het bestand ten minste één keer wordt opgeslagen om correct te werken in geval van een digitale ramp. Als zodanig kan het alleen in bepaalde situaties helpen. Gelukkig is er ook een manier om Excel-bestanden te herstellen, zelfs als de ingebouwde AutoRecover faalt, en dat is mogelijk via apps voor gegevensherstel zoals Wondershare Recoverit.
FAQ
-
Waar bevindt AutoRecover zich in Excel?
De locatie van de functie AutoRecover is afhankelijk van de versie van je Office-app. Voor Excel 2007 en nieuwer vind je het onder Bestand > Opties > Opslaan. Als je Microsoft Excel 2003 of oudere versies gebruikt, kun je navigeren naar Tools > Opties en vervolgens het tabblad Opslaan selecteren. -
Is AutoRecover hetzelfde als AutoSave?
Nee, AutoRecover en AutoSave zijn niet hetzelfde. Aan de ene kant slaat AutoSave automatisch je documenten op in OneDrive, waardoor ze toegankelijk zijn voor al je apparaten met Microsoft-verbinding en andere medewerkers.
Aan de andere kant slaat AutoRecover recente wijzigingen op naar een offline locatie. Met deze functie kan Office open documenten herstellen door het laatst opgeslagen bestand te combineren en recente wijzigingen op te slaan in het geval van een app- of systeemcrash of stroomverlies. -
Hoe vind ik AutoRecover bestanden?
De locatie van AutoRecover-bestanden zal in de standaardmap zitten als je de locatie-instellingen van AutoRecover hebt gewijzigd. Je kunt ze vinden door File Explorer te openen en naar de OS-schijf te navigeren (. drive in de meeste gevallen) > Users > .your_user_name > AppData > Roaming > Microsoft > Excel. Anders zullen ze in elke map staan waarin je ze hebt ingesteld. -
Wanneer wordt een AutoRecover-evenement georganiseerd?
De ingebouwde AutoRecover-functie van Microsoft wordt alleen onder bepaalde voorwaarden geactiveerd. Je kunt de functie inschakelen en een Excel-bestand openen om het te laten werken.
Vervolgens kun je wijzigingen in het bestand bewerken, wachten tot het opslagtijdsinterval voorbij is en nog eens 30 seconden van de Excel-app toevoegen om inactief te blijven. AutoRecover slaat het bestand weer op na de ingestelde tijd en alleen als er wijzigingen worden aangebracht. -
Wanneer worden AutoRecover-bestanden verwijderd?
Hoewel het vrij handig is in scenario's voor gegevensverlies, verwijdert AutoRecover ook automatisch onnodige gegevens om te voorkomen dat je computerlocatie te vol raakt. Dit gebeurt in meerdere situaties, zoals:
Handmatig opslaan van het bestand;
Het bestand opslaan onder een nieuwe naam met Opslaan als;
Het bestand afsluiten;
Excel afsluiten;
AutoRecover uitschakelen voor je huidige werkboek;
AutoRecover uitschakelen via het aanvinkvakje.